Zomertopboek 2023

Gepubliceerd op: 14 juli 2023 17:00

Ook deze zomer bieden we de kinderen in de groepen 3 en 4 weer de mogelijkheid om een tasje met boeken te komen lenen in de bibliotheek. Wij zorgen ervoor dat er een tasje met daarin 3 boeken en een gratis ZomerTopboek klaarstaat. Kinderen mogen ook zelf boeken uitzoeken en hun tasje vullen. Het Zomertopboek staat vol leuke raadsels, strips en puzzels.

Dit is alweer de zesde editie van het ZomerTopboek. Een heerlijk 16-pagina vakantieboek vol verhalen, puzzels, raadsels, moppen, gedichten, knutselopdrachten en linkjes naar filmpjes die verbazen!

Met name kinderen die lezen moeilijk vinden, verliezen in de vakantie leesvaardigheid doordat ze niet of nauwelijks lezen. Dat leidt soms zelfs tot een terugval in AVI-niveau. Het ZomerTopboek is zo gevarieerd dat elk kind er met plezier mee aan de slag gaat en ontdekt dat lezen ook gewoon leuk is!

Om de boeken in het tasje uit te kunnen lenen, moeten kinderen wel lid zijn van de Bibliotheek. Gelukkig is lidmaatschap van de bibliotheek gratis voor kinderen tot 18 jaar.