Wil jij ons helpen om mensen internet- en computervaardig te maken?

Gepubliceerd op: 24 november 2023 14:15

Sommige mensen hebben geen of heel weinig computerervaring. Ze hebben nog nooit een computer aangeraakt of voelen zich niet zeker genoeg om op internet te gaan. De bibliotheek ondersteunt mensen die hun internet- en computervaardigheden willen verbeteren met verschillende programma's, waaronder Klik & Tik en het Digicafé. In de gemeente Rheden zoeken we vrijwilligers die daarbij willen helpen. Iets voor jou?

Wat ga je doen?

Als vrijwilliger Klik & Tik ontvang je de deelnemers en ondersteun je ze bij de online lessen. De deelnemers werken in hun eigen tempo en op hun eigen niveau. Je zorgt je voor een prettige sfeer en je helpt de deelnemers computervaardig te worden. Het gaat om een vrijwilligerstaak voor 2 uur per week of meer.

Als vrijwillige medewerker Digicafé ga je samen met de deelnemers op zoek naar antwoorden op de vragen die gesteld worden in het maandelijkse Digicafé. Het Digicafé biedt hulp bij alle vragen en uitdagingen die mensen in de digitale wereld kunnen tegenkomen. Een taak voor ongeveer 4 uur per maand.

Je kunt 1 van deze taken doen, of beide. Voor beide vacatures is het belangrijk dat je affiniteit hebt met computers en nieuwe digitale ontwikkelingen, digitaal vaardig bent, dat je geduldig bent en het fijn vindt om anderen te helpen. En dat je bereid bent om dat te doen op onze locaties in de gemeente Rheden.

Meer informatie en aanmelden

De volledige omschrijving van de vacature vrijwilligers Klik & Tik vind je op deze pagina.
De omschrijving van de vacature vrijwillige medewerker Digicafé vind je hier.

Je kunt je daar ook online aanmelden.

Wil je eerst even persoonlijk contact? Bel dan met Inge de Haas, medewerker educatie volwassenen van de Bibliotheek Veluwezoom, tel. 06 - 26 03 53 15 of via leren@bibliotheekveluwezoom.nl.