Hee, er zit een sticker met een QR-code op mijn boek!?

Gepubliceerd op: 9 februari 2021 15:13

voorleesfilmpjes van kinderboeken

Heb jij een boek geleend waar een sticker met een QR-code op geplakt is? Dan heb je geluk! Want dan staat er van dit boek een voorleesfilmpje voor je klaar. Met beeld én muziek. Je kunt het filmpje gratis bekijken als je lid bent van de Bibliotheek.

Voorleesfilmpjes thuis of onderweg

1. Scan QR-code of ga naar jeugdbibliotheek.nl/voorleeshoek
  2. Klik op oranje knop ‘Inloggen bij De Voorleeshoek’.
  3. Vul je pasnummer of e-mailadres in.
  4. Vul je wachtwoord in.
  5. Klik op de oranje knop ‘Inloggen’.
  6. Je ziet de website van De Voorleeshoek. Bekijk hier de filmpjes of zoek via het zoekvenster naar een titel.

Hulp nodig? Ga naar je Bibliotheek.

Voorleesfilmpjes kijken in de Bibliotheek

(op de computer of via wifi) (ook als je geen lid bent)

1. Scan QR-code of ga naar jeugdbibliotheek.nl/voorleeshoek
  2. Inloggen is niet nodig. Je kunt direct een filmpje bekijken.

Honderden voorleesfilmpjes

Op www.jeugdbibliotheek.nl/voorleeshoek vind je honderden voorleesfilmpjes van bekende (prenten)boeken voor kinderen tot 10 jaar. Als je lid bent van de Bibliotheek, kun je er na inloggen onbeperkt voorleesfilmpjes kijken. Op computers in de bibliotheek zijn de filmpjes van De Voorleeshoek vrij toegankelijk (ook zonder lidmaatschap). De filmpjes zijn ingedeeld op leeftijd, onderwerp en in verschillende afspeellijsten. In de bibliotheek krijgen prentenboeken waarvan een voorleesfilmpje gemaakt is, een herkenbare sticker en een QR-code, waardoor je je (kind) heel gemakkelijk kunt laten voorlezen. Zo heb je altijd spannende, avontuurlijke en informatieve voorleesboeken binnen handbereik.