Breek uit je bubbel: nieuw themaprogramma bij de Zoomerij

Gepubliceerd op: 17 april 2024 11:30

Goudvis in vissenkom

We hebben vaak onbewust de neiging om mensen met een soortgelijke achtergrond of levensvisie om ons heen te verzamelen. Maar praten met onbekenden en bekenden met een andere mening is juist goed voor ons. Daarom organiseert de Zoomerij het themaprogramma ‘Breek uit je bubbel’, met o.a. een lezing van NRC-columnist Japke-d. Bouma, een spelwandeling in de Veluwe waar je meer leert over de wolf en de theatershow Zomaargasten.

Hoe vaker je een kijkje neemt buiten je eigen bubbel, hoe meer begrip je krijgt voor de ander en hoe beter je jezelf ook leert kennen. Het geeft je ruimte om te leren en te groeien. Wij dagen je uit je comfortzone te verlaten en mee te doen aan ons themaprogramma Breek uit je bubbel.

Programma

Van mei tot en met december organiseren we activiteiten in de vestigingen Dieren, Oosterbeek, Velp en Renkum.

Je kunt deelnemen aan lezingen, meedoen aan een spelwandeling, een boek aanraden of lenen uit de Onverwachte Boekenkast of genieten van theater tijdens de VrijMiBo (vrijdagmiddagborrel). Columnist Japke-d. Bouma vertelt je in haar lezing waarom je ‘jeukwoorden’ het beste kunt vermijden en hoe je taalbubbels kunt doorbreken. Hoe kijken we naar onszelf in tijden van sociale media? Daarover kun je in gesprek met prof. dr. Liesbeth Woertman. Je kunt meedoen aan de spelwandeling en meer leren over de wolf. Is de wolf nou echt zo eng als we denken, of valt het misschien wel mee? Verder kun je genieten van theater tijdens de VrijMiBo, de vrijdagmiddagborrel van de Zoomerij. In de Zoomerij Dieren kun je kijken naar Zomaargasten en in Oosterbeek treedt Laar Poel Laar op.

Meer informatie, boekentips, cursussen en activiteiten zijn te vinden via https://www.dezoomerij.nl/thema