Boekenweek van Jongeren: 3PAK cadeau!

Gepubliceerd op: 22 augustus 2023 12:12

Dit wil jij lezen! Boekenweek van Jongeren

Van 15 t/m 24 september vindt weer de Boekenweek van Jongeren plaats. Voor iedereen van 15 tot en met 17 jaar. Haal de verhalenbundel 3PAK op in onze bibliotheek!

In het cadeauboek 3PAK vind je verhalen van Philip Huff, Rima Orie en het duo Nydia van Voorthuizen & Marie Lotte Hagen. In het verhaal Gameplan van Philip onthult Antoon in een opstel Nederlands zijn handeltje in sneakers. Zijn ouders zijn kwaad. Maar is het zo erg om veel geld te willen verdienen? Het spannende verhaal Avani - De dochter van de Orde van Rima speelt zich af in de wereld van de game Assassin’s Creed: Mirage. In het middeleeuwse Bagdad werkt Avani samen met de Orde om een belangrijke geheime formule te ontcijferen. Maar ook de vijand is geïnteresseerd in deze informatie… Marie Lotte en Nydia zullen jou in hun verhaal eens even vertellen hoe jij je leven moet leiden, want zij zijn volwassen. GRAPJE. Volwassenen weten niks. Doe lekker waar je zelf zin in hebt.

Over de schrijvers

Philip Huff kun je kennen van zijn verfilmde boek Niemand in de stad. In zijn nieuwste boek Wat je van bloed weet schrijft hij over het trauma van mishandeling. Rima Orie schrijft fantasy-verhalen over magische werelden, zoals De Zwendelprins en In het vervloekte hart. Nydia van Voorthuizen en Marie Lotte Hagen werden bekend met hun feministische podcast en pamflet Damn, honey. Inmiddels hebben ze samen zes boeken geschreven waaronder Yes, baby en Queer baby.

E-book- en luisterboek-versie

Lees je 3PAK graag op je e-reader of telefoon? Of luister je liever naar de verhalen? Dat kan ook! Als bibliotheeklid vind je 3PAK als e-book en luisterboek de Online Bibliotheek. Ben je niet lid, download dan de nieuwe LEES-app.

Nog een leestip: Beste Boek voor Jongeren

Aan het begin van de Boekenweek van Jongeren worden de twee ‘beste boeken voor jongeren’ bekend gemaakt. Er zijn tien boeken genomineerd. Vijf in de categorie Oorspronkelijk Nederlandstalig en vijf in de categorie Vertaald. Lees meer over deze boeken, die je via de bibliotheek kunt reserveren (meestal ook als e-boek en/of luisterboek!). Wist je trouwens dat je tot 18 jaar gratis lid kunt worden van de bibliotheek?