Velp krijgt eigen Taalspreekuur

Gepubliceerd op: 27 juli 2022 16:36

vind het Taalspreekuur in onze agenda

Goed nieuws voor inwoners van Velp en omgeving die vragen hebben over beter leren lezen, schrijven, Nederlands spreken en omgaan met de computer. Vanaf september kunnen zij wekelijks terecht bij een gratis Taalspreekuur in de Bibliotheek Velp.

Iedereen kan er gebruik van maken, je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek. Het spreekuur is vanaf 7 september iedere woensdag van 10.30-12.00 uur. Aanmelden is niet nodig.

Onderdeel van het Taalhuis

Het Taalspreekuur is onderdeel van Taalhuis Veluwezoom, een samenwerkingsverband van organisaties die laaggeletterdheid in de gemeenten Renkum, Rheden en Rozendaal wil terugdringen. Via het Taalspreekuur worden mensen doorverwezen naar passende educatietrajecten die de taal-, reken- en digitale vaardigheden versterken.

Beter bereikbaar

Inwoners van de gemeente Rheden kunnen al enige jaren naar het Taalspreekuur in de Bibliotheek Dieren. Maar met de komst van een eigen Taalspreekuur in Velp zal deze dienstverlening voor veel mensen beter bereikbaar zijn. Het Taalhuis verwacht met deze stap dan ook meer mensen te bereiken en te kunnen helpen.

Meer informatie: www.taalhuisveluwezoom.nl of 06-45 39 46 40.

Vind de Taalspreekuren in de agenda