Veilig en gratis wifi via publicroam

Gepubliceerd op: 13 november 2023 11:00

Bij de Bibliotheek Veluwezoom kun je gratis gebruikmaken van wifi. In onze vestigingen in Oosterbeek, Renkum, Velp en Dieren maken wij daarvoor gebruik van publicroam. Publicroam is beveiligde wifi in de openbare ruimte. Het werkt via certificaten, zodat voorkomen wordt dat kwaadwillenden gebruikersnamen of dataverkeer kunnen onderscheppen. Publicroam gebruiken is gratis.

Na één keer aanmelden zorgt publicroam dat je automatisch verbindt met veilige wifi bij honderden deelnemende organisaties in Nederland. Het gemeentehuis in Oosterbeek en in De Steeg, Theothorne, het UWV en diverse sportaccommodaties en winkelcentra in de buurt, bijvoorbeeld, én bij de Bibliotheek dus. Zo hoef je niet bang te zijn dat anderen bij jouw data kunnen.

naar de website van publicroam

Aanmelden kan op twee manieren:

1. Download de gratis publicroam-app
    Dit is de snelste manier. Je telefoon of tablet verbindt direct. Daarna meld je andere apparaten aan. Je kunt de app thuis al downloaden.

2. Meld je apparaat aan zonder app
    Vraag een gratis account aan via publicroam.nl. Inloggegevens ontvang je via SMS. Verbind je apparaten met wifi:
    - Kies wifi-netwerk publicroam
    - Vul je gebruiksnaam in (=identiteit)
    - Vul je wachtwoord in
    (Haal je inloggegevens uit de SMS of de publicroam-app)

Extra instellingen Android of Chromebook:

• EAP-Methode: PEAP
  • Verificatie fase-2: MSCHAPv2
  • CA-certificaat: niet valideren/standaard
  • Anonieme identiteit: leeg laten

Controleer of het certificaat van publicroam is en accepteer het. Vanaf nu ga je overal online waar publicroam beschikbaar is.

Vragen?

Onze medewerkers helpen je graag. Meer uitleg en support is ook beschikbaar via publicroam.nl/support, e-mail: support@publicroam.nl, tel. 030 - 307 44 99.

• www.bibliotheekveluwezoom.nl/publicroam