Hoera! Een bibliotheek voor Dorpsschool Rozendaal

Gepubliceerd op: 10 juni 2022 16:55

Burgemeester Ester Weststeijn van de gemeente Rozendaal en kinderburgemeester Elena openden woensdag 8 juni de prachtige Bibliotheek op de IKC Dorpsschool Rozendaal.

Alle kinderen van het Integraal KindCentrum kunnen nu gebruikmaken van de Bibliotheek. Voor de peuters van peuteropvang De Eekhoorn van Puck& Co zijn er prentenboeken, de kinderen van de groepen 1 t/m 5 van de Dorpsschool hebben eigen bibliotheek op de eerste verdieping, en op de begane grond is er voor de kinderen in groep 6 t/m 8 een eigen bibliotheek.

de Bibliotheek op school

IKC Dorpsschool Rozendaal is sinds het begin van dit schooljaar Bibliotheek op school. Want: wie met plezier leest, leest vaker en daardoor steeds beter. Aantrekkelijke, actuele boeken die uitnodigen om te lezen, zijn dus essentieel voor de leesprestaties en ontwikkeling van kinderen. Naast een eigen collectie krijgt de school nu gastlessen leesonderwijs en mediawijsheid van de lees/mediacoaches van de Bibliotheek Veluwezoom.

De inrichting van de bibliotheek is mede gefinancierd met subsidie van de gemeente Rozendaal.