Kunstmatig én intelligent? Leer alles over kunstmatige intelligentie bij de Bibliotheek Veluwezoom

Gepubliceerd op: 20 april 2023 10:38

thema kunstmatige intelligentie

Kunstmatige intelligentie – ook wel artificiële intelligentie of kortweg AI – is inmiddels niet meer weg te denken uit ons bestaan. Maar wat AI is en wat we ermee kunnen, blijft voor velen een vraag. Om meer inzicht te geven in de kansen en risico’s die AI met zich meebrengt, organiseren wij tot en met juni 2023 een gevarieerd programma over dit actuele onderwerp.

Maak kennis met robotica, virtual reality en artificial intelligence, experimenteer met een zelflerende installatie over data en privacy en bezoek in mei de AI-parade: een reizende manifestatie over AI en de inzet en impact ervan op jouw leven en wereld om ons heen.

In onze vestigingen in Dieren en Oosterbeek en Velp worden uiteenlopende programma’s georganiseerd over kunstmatige intelligentie. Er zijn lezingen, workshops en exposities als onderdeel van de landelijke AI-Parade.

Programma
Het programma bestaat uit interactieve lezingen, filmvertoningen, workshops, festivals en exposities. Zo geeft schrijver, filosoof en jurist Maxim Februari een interactieve lezing over de impact van kunstmatige intelligentie op onze democratie. Ga in gesprek met experts Laurens Vreekamp en Jurjen Helmus en kom alles te weten over kunstmatige intelligentie. Bezoek het AI-festival en leer pottenbakken van een robot (Bibliotheek Oosterbeek) of schrijf een smartlap met behulp van kunstmatige intelligentie (Bibliotheek Dieren). Of bezoek een film of documentaire over kunstmatige intelligentie, zoals Ich bin dein Mensch of de VPRO Tegenlicht documentaire welkom in het Symbioceen.

Het volledige programma is te vinden via www.bibliotheekveluwezoom.nl/thema