Op de hoogte blijven van nieuws en activiteiten?

afbeelding Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief

De Bibliotheek Veluwezoom verstuurt een aantal keer per jaar een digitale nieuwsbrief. De nieuwsbrief inspireert je met lees-, kijk- en surftips en informeert je over praktische zaken, nieuwe diensten en activiteiten. Schrijf je in! Je kunt je te allen tijde weer afmelden.

Meld je aan voor de digitale nieuwsbrief van de bibliotheek

Resultaat 11 - 20 (van 50)

• Renkum krijgt eigen Taalspreekuur Bekijk details

22 augustus 2023

Goed nieuws voor inwoners van Renkum en omgeving die vragen hebben over beter leren lezen, schrijven, Nederlands spreken en omgaan met de computer. Vanaf dinsdag 5 september kunnen zij wekelijks terecht bij een gratis Taalspreekuur in de Bibliotheek Renkum.

• Boekenweek van Jongeren: 3PAK cadeau! Bekijk details

22 augustus 2023

Van 15 t/m 24 september vindt weer de Boekenweek van Jongeren plaats. Voor iedereen van 15 tot en met 17 jaar. Haal de verhalenbundel 3PAK op in onze bibliotheek!

• Maak jij het verschil voor iemand die moeite heeft met lezen en schrijven? Bekijk details

7 augustus 2023

Begin september kun je in Dieren en in Renkum gratis naar de theatervoorstelling ‘Maak het verschil; met mij kun je lezen en schrijven!’ De voorstelling neemt je mee in de belevingswereld van mensen die moeite hebben met lezen en schrijven. Waar lopen zij tegenaan en waarmee kan jij helpen? In Nederland hebben 2,5 miljoen volwassenen moeite met lezen, schrijven of rekenen. Daardoor hebben ze ook vaak moeite met een computer of een smartphone. Dat heeft veel gevolgen. Maak jij het verschil voor iemand...

• Zomertopboek 2023 Bekijk details

14 juli 2023

Ook deze zomer bieden we de kinderen in de groepen 3 en 4 weer de mogelijkheid om een tasje met boeken te komen lenen in de bibliotheek. Wij zorgen ervoor dat er een tasje met daarin 3 boeken en een gratis ZomerTopboek klaarstaat. Kinderen mogen ook zelf boeken uitzoeken en hun tasje vullen. Het Zomertopboek staat vol leuke raadsels, strips en puzzels.

• Met korting naar Klaterklanken Bekijk details

3 juli 2023

Op Kasteel Rosendael vindt zaterdag 22 juli het festival Klaterklanken plaats. Musici spelen niet alleen in de natuur, maar ook met de natuur. Het Epos Ensemble en Benjamin Murck spelen daar hun bewerking van Boutje van de Rommelberg. En jij kan daar met jouw bibliotheekpas met korting naartoe!

• Mooie resultaten in 2022 voor onze bibliotheek Bekijk details

27 juni 2023

Wij hebben onlangs ons Jaarverslag 2022 gepubliceerd. We zijn blij om te melden dat onze aantallen leden, uitleningen en bezoekers weer toenemen. Daarnaast zijn we op scholen actief om leesplezier te vergroten en zien we jullie steeds vaker in de bibliotheek om digitale vaardigheden te verbeteren, een taalcursus te volgen, van cultuur te genieten, te studeren, boeken te lenen of om gewoon even lekker te genieten van een krantje en een kop koffie.

• Tien perfecte leestips voor jongeren Bekijk details

21 juni 2023

Zit je in de bovenbouw van de middelbare school of op het mbo? En vind je het lastig om leuke boeken te vinden? Dan hebben we een goede tip. Of eigenlijk tien. In september krijgen twee boeken de titel ‘Beste Boek voor Jongeren’ en daarvoor zijn tien boeken genomineerd. Vijf die oorspronkelijk in het Nederlands zijn geschreven en vijf die naar het Nederlands zijn vertaald. Perfecte boeken om van te genieten deze zomer.

• Zomertijden juli en augustus Bekijk details

19 juni 2023

Heerlijk, he? Die zomer... Dat vinden wij ook! Daarom hebben we de openingstijden voor de Bibliotheek Oosterbeek, jeugdBibliotheek Doorwerth en jeugdBibliotheek Rheden in de maanden juli en augustus aangepast.

• Kunstmatig én intelligent? Leer alles over kunstmatige intelligentie bij de Bibliotheek Veluwezoom Bekijk details

20 april 2023

Kunstmatige intelligentie – ook wel artificiële intelligentie of kortweg AI – is inmiddels niet meer weg te denken uit ons bestaan. Maar wat AI is en wat we ermee kunnen, blijft voor velen een vraag. Om meer inzicht te geven in de kansen en risico’s die AI met zich meebrengt, organiseren wij tot en met juni 2023 een gevarieerd programma over dit actuele onderwerp.

• Media Ukkie Dagen 2023: Kom in beweging met media webinar Bekijk details

21 februari 2023

Op 24 maart 2023 starten de jaarlijkse Media Ukkie Dagen. Een week lang aandacht voor media en jonge kinderen. Het thema van de Media Ukkie Dagen 2023 is ‘Balans: Bewegen met media’. Het webinar op 28 maart (Kom in beweging met media) heeft als doel deelnemende ouders en grootouders te laten nadenken over de plek die media heeft in het leven van hun (klein-)kind. Is er sprake van balans en hoe zou voor hen het ideaal zijn?

Paginanavigatie