Op de hoogte blijven van nieuws en activiteiten?

afbeelding Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief

De Zoomerij verstuurt een aantal keer per jaar een digitale nieuwsbrief. De nieuwsbrief inspireert je met leestips, nieuws en activiteiten. Daarnaast geven we een aantal keer per jaar een special uit over onze activiteiten in openluchttheater De Pinkenberg en onze zondagse Zoomerconcerten in de tuin van kasteel Middachten. Mis niets en schrijf je in! Je kunt je altijd weer afmelden.

Meld je aan voor de digitale nieuwsbrief van de Zoomerij

Resultaat 21 - 30 (van 37)

• Voorleeswedstrijd 2023 lokale winnaars bekend Bekijk details

16 februari 2023

Puck Demmink van basisschool De Boomgaard Zuid uit Dieren en Alicia Bosland van de Airborneschool in Renkum hebben de voorleeswedstrijd van de gemeente Rheden en de gemeente Renkum gewonnen. De wedstrijd, die plaatsvond in zowel de Bibliotheek Dieren als Oosterbeek, is een voorronde van De Nationale Voorleeswedstrijd. Puck vertegenwoordigt hiermee de gemeente Rheden en Alicia de gemeente Renkum in de regionale finale, waarna een van de twee misschien wel doorgaat voor de titel “De Nationale Voorleeskampioen...

• De acceptgirokaart verdwijnt Bekijk details

31 januari 2023

Op 1 juni 2023 verdwijnt de acceptgirokaart in Nederland als betaalmiddel. De betaaldienstverlener stopt met het verwerken van het bekende gele papiertje omdat Nederlanders er steeds minder mee betalen. Gelukkig zijn er goede alternatieven.

• Biebpas vergeten? Leen via de barcode in de app! Bekijk details

5 januari 2023

Zul je nét zien. Heb je een lekkere stapel boeken uitgezocht in de bieb, blijkt dat je je bibliotheekpas niet bij je hebt. Gelukkig kun je nu ook ook materialen lenen met de app van de bibliotheek. De barcode van je pas staat nu namelijk ook in onze app. Handig!

• Abonnementstarieven 2023 Bekijk details

4 november 2022

Net als iedereen in Nederland voelt de Bibliotheek de gevolgen van de prijsstijgingen. Om financieel gezond te blijven, zijn we genoodzaakt om een deel hiervan door te berekenen in onze abonnementstarieven. Het standaard abonnement wordt per jaar € 1,80 verhoogd, voor een plusabonnement betaal je vanaf 1 januari 2023 € 2,40 meer. Lidmaatschap voor jeugd en jongeren tot en met 17 jaar blijft gratis.

• Werkontbijt ‘Maak werk van taal!’ speciaal voor werkgevers Bekijk details

22 augustus 2022

Laaggeletterdheid is een groter probleem in Nederland dan we denken. Van de Nederlandse beroepsbevolking zijn ongeveer 1,8 miljoen mensen laaggeletterd. Tijd voor actie dus. Daarom nodigt Taalhuis Veluwezoom werkgevers in de gemeente Rheden uit voor een werkontbijt op donderdagochtend 8 september.

• Velp krijgt eigen Taalspreekuur Bekijk details

27 juli 2022

Goed nieuws voor inwoners van Velp en omgeving die vragen hebben over beter leren lezen, schrijven, Nederlands spreken en omgaan met de computer. Vanaf september kunnen zij wekelijks terecht bij een gratis Taalspreekuur in de Bibliotheek Velp.

• Nu ook thuis beter leren computeren via de bibliotheek Bekijk details

25 juli 2022

Wil je handiger worden met de computer, tablet en smartphone? Volg dan in de bibliotheek of thuis gratis online SeniorWeb-cursussen. Zo kun je bijvoorbeeld beter leren e-mailen, werken met Windows, Word en Excel of Whatsapp gebruiken. Je kunt kiezen uit maar liefst 25 cursussen. Ze zijn er voor iedereen, jong en oud, ook als je geen lid bent van de bibliotheek.

• Nieuwe directeur voor Bibliotheek Veluwezoom en Cultuurbedrijf RIQQ Bekijk details

14 juni 2022

De Bibliotheek Veluwezoom en Cultuurbedrijf RIQQ staan aan de vooravond van een (bestuurlijke) fusie. In de komende tijd zullen de 2 organisaties meer en meer één nieuwe organisatie gaan vormen. Wij zijn blij dat we voor deze nieuwe organisatie een directeur-bestuurder hebben weten te werven. Per 1 augustus zal Doeko Pinxt deze functie vervullen.

• Hoera! Een bibliotheek voor Dorpsschool Rozendaal Bekijk details

10 juni 2022

Burgemeester Ester Weststeijn van de gemeente Rozendaal en kinderburgemeester Elena openden woensdag 8 juni de prachtige Bibliotheek op de IKC Dorpsschool Rozendaal.

• Bibliotheek Veluwezoom heeft kwaliteit op orde Bekijk details

1 maart 2022

Bibliotheek Veluwezoom ontving (opnieuw) een officieel kwaliteitscertificaat van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet onze organisatie aan belangrijke kwaliteitsnormen die gelden voor bibliotheek- en cultuurorganisaties.

Paginanavigatie