Nieuws jeugd & jongeren

Resultaat 11 - 20 (van 27)

• Kunstmatig én intelligent? Leer alles over kunstmatige intelligentie bij de Bibliotheek Veluwezoom Bekijk details

20 april 2023

Kunstmatige intelligentie – ook wel artificiële intelligentie of kortweg AI – is inmiddels niet meer weg te denken uit ons bestaan. Maar wat AI is en wat we ermee kunnen, blijft voor velen een vraag. Om meer inzicht te geven in de kansen en risico’s die AI met zich meebrengt, organiseren wij tot en met juni 2023 een gevarieerd programma over dit actuele onderwerp.

• Media Ukkie Dagen 2023: Kom in beweging met media webinar Bekijk details

21 februari 2023

Op 24 maart 2023 starten de jaarlijkse Media Ukkie Dagen. Een week lang aandacht voor media en jonge kinderen. Het thema van de Media Ukkie Dagen 2023 is ‘Balans: Bewegen met media’. Het webinar op 28 maart (Kom in beweging met media) heeft als doel deelnemende ouders en grootouders te laten nadenken over de plek die media heeft in het leven van hun (klein-)kind. Is er sprake van balans en hoe zou voor hen het ideaal zijn?

• Voorleeswedstrijd 2023 lokale winnaars bekend Bekijk details

16 februari 2023

Puck Demmink van basisschool De Boomgaard Zuid uit Dieren en Alicia Bosland van de Airborneschool in Renkum hebben de voorleeswedstrijd van de gemeente Rheden en de gemeente Renkum gewonnen. De wedstrijd, die plaatsvond in zowel de Bibliotheek Dieren als Oosterbeek, is een voorronde van De Nationale Voorleeswedstrijd. Puck vertegenwoordigt hiermee de gemeente Rheden en Alicia de gemeente Renkum in de regionale finale, waarna een van de twee misschien wel doorgaat voor de titel “De Nationale Voorleeskampioen...

• Biebpas vergeten? Leen via de barcode in de app! Bekijk details

5 januari 2023

Zul je nét zien. Heb je een lekkere stapel boeken uitgezocht in de bieb, blijkt dat je je bibliotheekpas niet bij je hebt. Gelukkig kun je nu ook ook materialen lenen met de app van de bibliotheek. De barcode van je pas staat nu namelijk ook in onze app. Handig!

• Abonnementstarieven 2023 Bekijk details

4 november 2022

Net als iedereen in Nederland voelt de Bibliotheek de gevolgen van de prijsstijgingen. Om financieel gezond te blijven, zijn we genoodzaakt om een deel hiervan door te berekenen in onze abonnementstarieven. Het standaard abonnement wordt per jaar € 1,80 verhoogd, voor een plusabonnement betaal je vanaf 1 januari 2023 € 2,40 meer. Lidmaatschap voor jeugd en jongeren tot en met 17 jaar blijft gratis.

• Voorleesuurtje Bibliotheek Velp voortaan half uurtje eerder Bekijk details

5 juli 2022

Vind jij het ook zo leuk om met jouw kleintje het voorleesuurtje in de Bibliotheek Velp te bezoeken? Lekker voorgelezen worden en daarna zelf nog een boekje lezen of lenen? Laat je ná de zomervakantie dan ook weer gratis voorlezen.

• Hoera! Een bibliotheek voor Dorpsschool Rozendaal Bekijk details

10 juni 2022

Burgemeester Ester Weststeijn van de gemeente Rozendaal en kinderburgemeester Elena openden woensdag 8 juni de prachtige Bibliotheek op de IKC Dorpsschool Rozendaal.

• Nieuw! Lenen en verlengen met je digitale biebpas Bekijk details

1 februari 2022

Maak jij gebruik van een app waarin je je klantenkaarten digitaal hebt opgeslagen? Dan hebben we goed nieuws voor je. Want vanaf nu kun je bij onze zelfservicebalies ook lenen en verlengen met je digitale biebpas. Dus: voeg ‘m toe en scannen maar!

• Anna Geelen ook winnaar van de regionale halve finale van de Nationale Voorleeswedstrijd Bekijk details

29 maart 2021

De zeven winnaars van de kwartfinales in de gemeenten Brummen, Voorst, Wageningen, Zevenaar, Duiven, Rheden en Renkum namen het op woensdag 24 maart tegen elkaar op in een online voorleeswedstrijd. Vanuit de klas namen alle kandidaten deel aan de wedstrijd, gesteund door hun klasgenoten en leerkracht.

• Schoolbibliotheek Anne Frankschool Ellecom geopend Bekijk details

4 maart 2021

Na een korte periode van voorbereiding is donderdag 4 maart de schoolbibliotheek geopend in de Anne Frankschool in Ellecom. Zowel de leerkrachten als de leerlingen zijn razend enthousiast over de nieuwe kasten vol verse boeken. De Anne Frankschool is een Montessorischool, dus een schoolbibliotheek waar de kinderen doorlopend zelfstandig boeken kunnen lenen, past goed bij de filosofie van de school.

Paginanavigatie