Renkum krijgt eigen Taalspreekuur

Gepubliceerd op: 22 augustus 2023 13:31

vind het Taalspreekuur Renkum in de agenda

Goed nieuws voor inwoners van Renkum en omgeving die vragen hebben over beter leren lezen, schrijven, Nederlands spreken en omgaan met de computer. Vanaf dinsdag 5 september kunnen zij wekelijks terecht bij een gratis Taalspreekuur in de Bibliotheek Renkum.

Iedereen kan er gebruik van maken, je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek. Het spreekuur is iedere dinsdag van 13.00-14.30 uur. Aanmelden is niet nodig.

Taalhuis

naar taalhuis veluwezoom

Het Taalspreekuur is onderdeel van Taalhuis Veluwezoom, een samenwerkingsverband van organisaties die laaggeletterdheid in de gemeenten Renkum, Rheden en Rozendaal wil terugdringen. Via het Taalspreekuur worden mensen doorverwezen naar passende educatietrajecten die de taal-, reken- en digitale vaardigheden versterken. Het Taalhuis verwacht met deze stap dan ook meer mensen te bereiken en te kunnen helpen.

In de gemeente Renkum zijn onder meer de gemeente, Vluchtelingenwerk Nederland, ROC Rijn IJssel, welzijnsorganisaties Huis van Renkum en Renkum voor elkaar, de Bibliotheek en vele vrijwilligers verbonden aan het Taalhuis.

Meer informatie: www.taalhuisveluwezoom.nl of 06-45 39 46 40.

Je vindt de spreekuren ook in onze agenda