Bibliotheek Oosterbeek verhuist niet naar gemeentehuis Renkum

Gepubliceerd op: 29 september 2023 12:04

De zoektocht van de gemeente Renkum om een goede oplossing te vinden voor het te grote en gedateerde, monumentale gemeentehuis in Oosterbeek is in een nieuwe fase gekomen. Sinds 2017 zijn verschillende scenario’s onderzocht, waaronder het idee om er andere gebruikers, zoals horeca en bibliotheek, te huisvesten en er woningen te realiseren. Die plannen blijken niet haalbaar te zijn. De gemeente Renkum wil het gemeentehuis in Oosterbeek daarom nu ‘sober en doelmatig renoveren’. De Bibliotheek Oosterbeek blijft daarmee op de huidige locatie.

We hoopten met de verhuizing van de Bibliotheek Oosterbeek naar het gemeentehuis onder meer kosten te besparen, maar verhuizen naar het gemeentehuis blijkt niet goedkoper te zijn, en we zouden er in ruimte op achteruitgaan. Ons huidige pand biedt meer mogelijkheden. We hebben de gemeente daarom laten weten dat verhuizen naar het gemeentehuis voor ons geen optie is.